آموزشی, تکنولوژی, جدیدترین اخبار

علائم خرابی باتری موبایل

تخلیه ناگهانی و سریع درصد شارژ دستگاه

بعد از دو الی سه سال استفاده از باتری گوشی، سرعت تخلیه آن به شدت بالا خواهد رفت و حتی در بعضی از مواقع ممکن است بعد از چند دقیقه درصد شارژ به یکبار افت شدیدی داشته باشد این علائم به ما می‌گوید که این باتری دیگر قابلیت استفاده را ندارد و باید تعویض شود.

متورم شدن باتری

تشخیص خرابی باتری موبایل در بعضی از شرایط از طریق ظاهر آن نیز امکان پذیر می‌باشد. ممکن است کم‌کم درب پشت دستگاه متورم شده و از شاسی دستگاه جدا شود در این شرایط باتری دستگاه متورم شده و باید هرچه سریع‌تر تعویض گردد حتی احتمال انفجار آن وجود دارد.
اصلی‌ترین دلیل این اتفاق می‌تواند گرمای بیش از اندازه باشد. باتری در مقابل با گرمای بالا از خود واکنش نشان داده و شروع متورم شدن می‌کند یکی دیگر از دلایل این اتفاق می‌تواند شارژ نامناسب دستگاه توسط کاربر باشد. سعی کنید که گوشی خود را بی دلیل به مدت طولانی به شارژ متصل نکنید که احتمال آسیب به باتری وجود دارد.

داغ شدن بیش از اندازه باتری

در بعضی از شرایط ممکن است علائم خرابی باتری موبایل داغ شدن بیش از اندازه آن باشد اما این اتفاق شاید همیشه از سمت باتری دستگاه نباشد به طور مثال زمانیکه یک بازی با گرافیک بالا انجام می دهید ممکن است پردازنده گوشی به مرور شروع به داغ شدن کند که در این شرایط مشکل از سمت باتری نخواهد بود.
اما اگر گوشی بی دلیل و دائماً داغ می‌شود یکی نشانه های اصلی این قضیه خرابی باتری موبایل می‌باشد که با تست یک باتری جدید می‌توانید متوجه این مشکل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *